معرفی انواع پیچ استیل در ساختمان

انواع پیچ استیل در ساختمان

پیچ استیل در ساختمان سازی امروز توانسته جایگاه ویژه ای پیدا کند و برای ساخت اسکلت یا دیگر قسمت‌ها مورداستفاده قرار بگیرد. در این مقاله از آرین بولتز می‌خواهیم به معرفی انواع پیچ و مهره استیل در ساختمان بپردازیم و نقش آن‌ها را بررسی کنیم.

کاربرد‌های مختلف پیچ استیل در ساختمان

یکی از معیار‌هایی که برای طبقه بندی انواع پیچ استیل در ساختمان موردتوجه قرار می‌گیرد، کاربرد‌های آن است. باید بدانید که پیچ‌های استیل از زمان اسکلت بندی تا اتمام ساختمان حضور دارند و برای موارد زیر استفاده می‌شوند:

  • سرهم بندی اسکلت فلزی و سازه‌ها

سرهم بندی اسکلت فلزی و سازه ها از کاربرد‌های مختلف پیچ استیل در ساختمان

انواع پیچ استیل در ساختمان که برای اسکلت بندی یا ساخت سازه‌ها استفاده می‌شوند، معمولا قطر و طول زیادی دارند و می‌توانند بیشترین فشار کاری را تحمل کنند. این نوع از پیچ‌های ساختمانی معمولا از استیل گرید ۳۱۶ ساخته می‌شوند که می‌توانند فشار بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاپاسکال را تحمل کرده و در محیط‌های نامساعد هم استفاده شوند. همچنین برای سازه‌های کوچک مانند خرپا‌ها و ساختمان‌هایی با تعداد طبقات کم می‌توان ازدیگر گرید‌های پیچ استیل استفاده کرد. برای اطلاع از قیمت پیچ استیل ۳۱۶ می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

  • پیچ استیل برای نصب انواع شیروانی

به دلیل اینکه شیروانی به طور دائمی‌ در معرض باد و باران قرار دارد، انواع پیچ استیل برای نصب آن مورداستفاده قرار می‌گیرند. این پیچ‌ها در طولانی مدت هرز نشده و می‌توانند بدون حرکت در جای خود باقی بمانند؛ به همین دلیل به آن‌ها سرمته هم گفته می‌شود.

  • فیکس کردن سنگ‌های نما

انواع پیچ استیل در ساختمان برای نصب انواع سنگ نما گزینه خوبی هستند؛ زیرا در برابر شرایط محیطی دچار زنگ زدگی و خوردگی نشده و به این ترتیب مانع از افتادن سنگ‌ها و خراب شدن نما می‌شوند. این نوع از پیچ‌ها که معمولا تمام رزوه هستند، تا انتها در سنگ جای گرفته و با رولپلاک محکم می‌شوند؛ در نتیجه باید طول آن‌ها از ضخامت سنگ بیشتر باشد.

  • نصب کابینت‌ها و تزیینات داخلی

نصب کابینت‌ها و تزیینات داخلی از کاربرد‌های پیچ استیل در ساختمان

کابینت‌های آشپزخانه هم به دلیل اینکه در معرض شرایط مرطوب و حرارت بالا قرار دارند، نیاز به پیچ‌های استیل برای نصب خواهند داشت. این پیچ‌ها باید به قدری ظریف باشند که در زمان نصب، ایجاد ترک یا شکستگی بر روی چوب نکنند؛ به همین دلیل از مدل‌های ستاره ای استفاده می‌شود.

  • نصب کفپوش و دیوارپوش

انواع پیچ استیل در ساختمان که به صورت دنده درشت و نیمه رزوه هستند، برای نصب کفپوش، دیوارپوش یا پارکت مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مدل پیچ‌ها معمولا طول و قطر کمی‌ دارند؛ اما محکم هستند و هیچگونه برآمدگی را بر روی کفپوش یا دیوارپوش ایجاد نمی‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع پیچ استیل در ساختمان پرداخته و طبقه بندی آن‌ها را بر اساس کاربرد بیان کردیم. دقت داشته باشید که در زمان خرید هریک از انواع پیچ استیل ساختمانی، باید علاوه بر محل نصب و نوع بار، به قطر، ضخامت، نوع رزوه‌ها، گام پیچ و گرید استیل آن دقت کنید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت پیچ استیل و سفارش خرید آن، با ما در آرین بولتز تماس بگیرید.

سؤالات متداول

این مدل پیچ‌ها بر اساس استاندارد‌های ASTM A325، ASTM A490، ASTM A449 و DIN 6914 تولید می‌شوند.

زیرا در قسمت‌های مختلف ساختمان، بار‌های فشاری و کششی به صورت همزمان وارد می‌شوند و نیاز است که با تشخیص درست بار‌ها، پیچ مناسب را به کار برد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *