6 نکته مهم در خرید پیچ و مهره استنلس استیل

۶ نکته مهم در خرید پیچ و مهره استنلس استیل

خرید پیچ و مهره استنلس استیل به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، در میان مصرف‌کنندگان بسیار رونق پیدا کرده است. به همین دلیل در این مقاله از آرین بولتز می‌خواهیم شما را به همه نکات مهم در خرید اینترنتی پیچ و مهره استیل آشنا کنیم. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید محصولاتی متناسب با نیاز خود تهیه کرده و تا سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

۱- توجه به نوع پیچ و مهره استنلس استیل

مهم‌ترین نکته در زمان خرید اینترنتی پیچ و مهره استیل توجه به نوع این محصولات است. از آنجا که امروزه اتصالات مختلفی در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، این محصولات هم در نمونه‌های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. اینکه کدام نوع از این پیچ و مهره‌ها برای شما مناسب هستند، بستگی به کاربرد مورد انتظارتان دارد. برای مثال در اتصال قطعات پلاستیکی، بیشتر از پیچ اتاقی چهارگوش استفاده می‌شود یا اینکه مهره پرچی در اتصال ورقه‌های نازک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید پیچ استیل در انواع مختلف می‌توانید به فروشگاه ما در آرین بولتز مراجعه کنید.

۲- گرید پیچ و مهره استیل

 از نکات مهم خرید پیچ و مهره استنلس استیل می‌توان به گرید آن‌ها اشاره کرد. گرید هر محصول در واقع تعیین‌کننده ترکیباتی است که در آن به کار می‌رود و همچنین مشخصات شیمیایی و فیزیکی آن‌ها مانند میزان مقاومت در برابر خوردگی یا فشار و چکش پذیری را مشخص می‌کند. بر این اساس انواع مهره و پیچ استیل در گریدهای ۳۰۴، ۳۱۰ و ۳۱۶ تولید می‌شوند. گرید ۳۰۴ یا A2 دارای ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل است که در محیط‌های خورنده کاربرد دارد.

اهمیت گرید پیچ و مهره استیل در هنگام خرید

گرید ۳۱۶ یا A4 دارای ۲ درصد مولیبدن است که باعث شده مقاومت زیادی در برابر عوامل خورنده داشته باشد و در صنایع پتروشیمی به کار برود. در نهایت گرید ۳۱۰ یا A1 برای موارد خاصی مانند دماهای بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گریدها صفحه پیچ استیل ۳۰۴، ۳۱۶ و ۳۱۰ را ببینید.

۳- سایز

یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید اینترنتی پیچ و مهره استیل سایز آن‌ها است. اندازه طولی پیچ و قطر سرپیچ از مهم‌ترین مواردی هستند که باید در زمان خرید به آن‌ها دقت کنید. علاوه بر این طول گام رزوه‌ها و قطر مهره استنلس استیل هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید دقت کنید که پیچ و مهره باید هم از نظر جنس و هم از نظر نوع و اندازه رزوه‌ها باید کاملا با هم تناسب داشته باشند تا بتوانند نیاز شما را برطرف کنند.

۴- اهمیت نوع رزوه‌ها در خرید پیچ و مهره استنلس استیل

بسیاری از پیچ و مهره‌ها به صورت کامل رزوه شده‌اند و برخی آن‌ها به شکل رزوه شده جزئی تولید می‌شوند. در پیچ‌های رزوه دار کامل، تمام طول رزوه شده است؛ اما پیچ‌های جزئی قسمت مسطحی در زیر کلاهک خود دارند و تنها بخشی از طول آن‌ها رزوه شده است. به طور معمول پیچ‌های رزوه دار کامل در صنایع خودروسازی و برای توزیع فشار به صورت یکسان استفاده می‌شوند.

اما پیچ و مهره‌های رزوه دار جزئی، نیاز به واشر و مهره دارند و معمولا در ساختارهای درونی پمپ‌های آب و مونتاژ موتور به کار می‌روند. در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهتر است، باید به کاربری موردنظر خود و محل نصب این اتصالات توجه کنید. همچنین می‌توانید با متخصصان ما در آرین بولتز مشورت کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.

۵- قیمت پیچ و مهره استیل

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پیچ و مهره استیل

یکی از مهم‌ترین نکاتی که معمولا در زمان خرید پیچ و مهره استنلس استیل مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت این محصولات است. عوامل مختلفی بر روی قیمت پیچ و مهره استیل تاثیر می‌گذارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع، گرید و استاندارد محصولات اشاره کرد. علاوه بر این خرید به صورت عمده یا جزئی هم بر روی قیمت تاثیرگذار است. شما می‌توانید برای استعلام قیمت مهره استیل با ما در آرین بولتز تماس بگیرید.

۶- نحوه تحویل کالا

یکی از نکات مهم در خرید اینترنتی پیچ و مهره استیل نوع تحویل کالا و خدمات پس از فروشی است که به شما ارائه می‌شود. پس از خرید اینترنتی، باید پیچ و مهره استنلس در محلی که شما تعیین می‌کنید به شما تحویل داده شود. همچنین مواردی مانند داشتن ضمانت‌نامه مرجوعی کالا یا ضمانت اصالت آن هم از جمله موادی هستند که باید در زمان خرید آنلاین به آن‌ها دقت کنید.

سخن پایانی

خرید پیچ و مهره استنلس استیل و نصب آن‌ها در محیط‌های خورنده یا مرطوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل باید در زمان خرید، به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید محصولی مناسب را خریداری کنید. در این مقاله از آرین بولتز به بررسی مهم‌ترین نکات در خرید اینترنتی و حضوری پیچ و مهره استیل پرداختیم تا بتوانید یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

سؤالات متداول

بله. هرچند از دید ظاهری شباهت‌های زیادی میان پیچ و مهره‌های صنعتی و ساختمانی دیده می‌شود؛ اما ساختار کلی و ترکیبات این دو محصول با هم متفاوت هستند و در نتیجه باید در زمان خرید پیچ و مهره استنلس استیل به ویژه برای کاربرد در صنایع، به صنعتی یا ساختمانی بودن آن توجه کنید.

به طور معمول این موضوع بستگی به شما دارد که با کدام گزینه راحت‌تر هستید. اما امروزه با خرید اینترنتی پیچ و مهره استیل می‌توانید قیمت‌های مناسب‌تری پیدا کرده و امکان مقایسه محصولات هم برای شما وجود دارد. اما حتما توجه کنید که خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *