پیچ استیل
خرید پیچ متری استیل (حضوری و اینترنتی)

پیچ متری استیل یکی از پرکاربردترین محصولات در مصارف صنعتی و خانگی است که به طور گسترده در صنایع آب و فاضلاب استفاده می‌شود. آرین بولتز امکان خرید پیچ متری استیل را در پایه‌های مختلف برای شما فراهم کرده است. بنابراین در هر جای ایران که هستید می‌توانید پیچ متری استنلس استیل را از ما در آرین بولتز خریداری کنید.

پیچ متری استیل چیست؟

پیچ متری استنلس استیل در واقع حالتی شبیه به میلگرد ساده دارد و خبری از گل پیچ در آن نیست. تولید پیچ متری استیل به این شکل است که ابتدا آن را کشش می‌دهند و در مرحله بعدی، عملیات رزوه کاری به طور کامل بر روی تمام سطح انجام خواهد شد. نکته مهم در زمان استفاده از پیچ استیل متری این است که از هر دو طرف نیاز به مهره دارد.

مشخصات انواع پیچ متری استیل

این نوع از پیچ‌ها از استیل یا فولاد ساخته شده و دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاصی هستند که آن‌ها را از سایر پیچ‌ها متمایز کرده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این پیچ‌ها، مقاومت بالای آن‌ها در برابر رطوبت و خوردگی است. همین امر باعث شده تا بتوان به‌راحتی از آن‌ها برای جاهای مرطوب مانند فاضلاب و … استفاده کرد. همچنین از این محصولات می‌توان برای جاهایی که با مواد شیمیایی خورنده در ارتباط هستند نیز استفاده کرد، بدون اینکه دچار خوردگی و آسیب شوند. از دیگر ویژگی‌های این پیچ‌ها می‌توان به امکان برش دادن آن‌ها اشاره کرد که باعث می‌شود بتوانید به راحتی انواع پیچ متری استیل را به اندازه‌های دلخواه و موردنیاز خود، کوتاه کنید.

معرفی انواع پیچ متری از نظر ظاهر

یکی از دسته‌بندی‌هایی که برای انواع پیچ متری استیل در نظر گرفته می‌شود، از روی ظاهر نمونه‌های ساخته‌شده آن‌هاست. مدل‌های مختلف در قیمت پیچ متری استیل تأثیرگذارند، پس بهتر است که بسته به نیاز و کاربردی که مدنظر دارید از آن‌ها خریداری کنید. اصلیترین انواع پیچ استیل متری از نظر ظاهری عبارتند از:

– پیچ متری استیل دنده کبریتی

ظاهر پیچ متری استیل دنده کبریتی به گونه‌ای است که گویی به میلگردهای صنعتی فرم بخشیده شده است. این محصولات عمدتا در طول یک متر تولید می‌شوند؛ اما تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، می‌توانند آن‌ها را به اندازه کاربرد و مصارف خود، در اندازه‌های مختلف بریده و استفاده کنند. این پیچ‌ها دارای لبه‌های گوشت دار بر روی دنده هستند و رزوه‌های آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باعث می‌شوند سرعت بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر داشته باشند.

از این مدل پیچ در ماشین‌آلات مختلف استفاده بسیار زیادی می‌شود. استفاده از این پیچ باعث ارتقای استحکام ساختار ماشین‌آلات مختلف و روان کاری حرکات مکانیکی آن‌ها می‌شود. در صنایعی مانند راه‌سازی، دریایی و کشاورزی نیز کاربردهای گسترده و متنوعی از پیچ متری استیل دنده کبریتی مشاهده می‌شود. مشخصات و ویژگی‌های مختلف این پیچ مانند مقاومت بالا، استحکام و طول عمر زیاد آن باعث شده‌اند که تبدیل به یکی از پرکاربردترین پیچ‌ها در صنایع مختلف شود.

– پیچ متری استیل دنده میلیمتری

یکی دیگر از انواع پیچ متری استیل، پیچ‌های دنده میلیمتری هستند که بر اساس استاندارد متفاوتی ساخته شده‌اند. ظاهر این نوع از پیچ‌های متری استیل با پیچ‌های دنده کبریتی متفاوت بوده و به همین دلیل کاربردها و موارد مصرف آن‌ها نیز مختلف است. همان‌طور که اشاره کردیم قیمت پیچ استیل بسته به نوع آن متفاوت است. پس برای جلوگیری از متضرر شدن، باید بسته به ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها محصول موردنظر خود را خریداری کنید.

انواع پیچ متری ازنظر قطر

از دسته‌بندی‌های دیگری که برای این نوع از پیچ‌ها معرفی می‌شود، دسته‌بندی بر اساس قطر محصولات است. همان‌طور که اشاره کردیم این پیچ‌ها در طول‌های متنوع و گام‌های بزرگ تا ۳ متر تولید شده و به بازار ارائه می‌شوند که مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را در اندازه‌های موردنظر خود بریده و مورداستفاده قرار دهند. از طرف دیگر این محصولات در نمره ها یا قطرهای مختلفی نیز ساخته می‌شوند که هرکدام برای استفاده در موارد خاصی مناسب هستند.

برخی از قطرهایی که برای ساخت این پیچ‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، اندازه‌های ۱۰، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و … هستند. در بین سایزها و قطرهای مختلف تولیدشده، اندازه‌های ۸، ۱۰ و ۱۲ بیشترین کاربرد را در موارد و صنایع مختلف دارند.

ساختار پیچ متری استنلس استیل چیست؟

ساختار پیچ متری استنلس استیل چیست

از نظر ظاهری، پیچ متری استیل یک مفتول تمام دنده است که در اندازه‌های ۱ تا ۳ متری در بازار وجود دارد. برای قطرهای کوچکتر، تولید پیچ متری استیل با طول حداکثر یک متر انجام می‌شود؛ زیرا گشتاور ایجادشده در اثر گرداندن پیچ در قطرهای کوچک با طول زیاد، می‌تواند باعث تاب برداشتن آن شود. از سوی دیگر بسته به اینکه جهت رزوه پیچ راستگرد یا چپگرد باشد، می‌توان پیچ متری استیل را هم راستگرد یا چپگرد دانست. اما استانداردهای ساختار پیچ متری استیل چیست؟ در ساخت این مدل از پیچ‌های استیل، از استاندارد DIN976 و DIN975 استفاده می‌کنند که عمق دنده و طول گام زنی را مشخص می‌کند.

همچنین بخوانید: رزوه پیچ چیست

کاربرد پیچ متری استیل چیست؟

کاربردهای پیچ متری استیل

  • صنایع ساختمانی
  • نصب تاسیسات و تهویه مطبوع
  • نصب نرده‌های استیل
  • برقراری اتصال میان وسایل چوبی با طول زیاد
  • مهار نیروهای کششی
  • صنایع خودروسازی و تولید ماشین آلات مکانیکی
  • اتصالات مربوط به شیروانی و سقف
پیچ متری استنلس استیل کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد و معمولا در مواردی استفاده می‌شود که رطوبت شدید یا خوردگی زیادی دارند. برای مثال صنایع غذایی یا بهداشتی، بیشترین استفاده را از این ابزارها دارند. علاوه بر این صنایع ساخت درب و پنجره، اتوماسیون صنعتی، ساخت فریم دستگاه های صنعتی، سی ان سی ها و پرینترهای سه بعدی از جمله موارد کاربرد پیچ متری استیل هستند. نکته جالب اینجا است که در دستگاه های cnc و پرینتر سه بعدی، می‌توان از پیچ متری استنلس استیل به عنوان راهی برای انتقال بار، لید اسکرو و تبدیل حرکت دورانی به خطی استفاده کرد.

نکات مهم خرید پیچ متری استیل

به طور معمول پیچ متری استنلس استیل در سایزهای M4 تا M24 طول یک متری در بازار وجود دارد و مصرف می‌شود. اما اگر شما نیاز به طول‌های بیشتری داشته باشید، باید برای تولید پیچ متر استیل به صورت سفارشی اقدام کنید. بر اساس سفارش شما، تولید کننده پیچ متری استیل را در طول دلخواه برش می‌دهد.

در برخی موارد، خودتان می‌توانید از کمان اره یا سنگ برش برای تولید پیچ متری استیل و برش این ابزار به طول دلخواه استفاده کنید. در این صورت حتما باید یک مهره را در محل برش بگذارید تا دنده‌هایی که دچار تغییر شده‌اند، پس از برش به حالت اولیه برگردند. برای خرید پیچ استیل از انواع دیگر می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

انواع پیچ متری استنلس استیل

پیچ استیل متری در دو نوع پیچ متری استیل دنده کبریتی و دنده میلی‌متری به بازار عرضه می‌شود. تفاوت پیچ متری استیل دنده کبریتی با میلی‌متری، در لبه‌های آن‌ها است. پیچ متری استنلس استیل دنده کبریتی دارای لبه‌های گوشت دار بر روی دنده است و با طول گام دنده بلندتری ارائه می‌شود. رزوه های دنده کبریتی به شکلی ساخته می‌شوند که سرعت حرکت بیشتری در مقایسه با مدل‌های مشابه ارائه می‌دهد.

ویژگی های پیچ متری استیل

یکی از مهم‌ترین ویژگی های انواع پیچ متری استیل این است که در پایه‌های ۳۰۴ و ۳۱۰ در بازار وجود دارند. این نوع از پایه‌های استیل، در برابر خوردگی و رطوبت بسیار مقاوم هستند. در نتیجه می‌توانید به راحتی از پیچ استنلس استیل برای مواردی که با مواد شیمیایی خورنده برخورد دارند استفاده کنید. البته باید بدانید که استفاده از پیچ متری استیل در محیط‌های کلریدی و نمکی می‌تواند باعث خوردگی آن شده و طول عمر پیچ را کاهش دهد.

علاوه بر این در زمان خرید پیچ متری استیل باید اطلاعاتی را درباره قطر مورد نیاز خود را هم به فروشنده بدهید. هرچه قطر بزرگ‌تر باشد، امکان تولید پیچ متری استیل با طول بیشتر هم راحت‌تر فراهم می‌شود. زیرا پیچ‌هایی با قطر بیشتر، در حین عملیات دنده زنی لنگر کمتری ایجاد می‌کنند و در نتیجه پیچ تاب برنمی‌دارد.

پیچ متری استیل قیمت

در زمان خرید پیچ متری استیل قیمت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید. به طور معمول گرید پیچ استیل متری بر روی قیمت این ابزار تاثیر گذار است. علاوه بر این قیمت پیچ متری استیل به طول آن هم بستگی دارد، برای مثال طول‌های سفارشی به قیمت بیشتری به بازار عرضه می‌شوند.

خرید پیچ متری استیل از آرین بولتز

برای خرید پیچ متری استنلس استیل از آرین بولتز باید مواردی مانند طول موردنیاز، قطر پیچ و گرید آن را تعیین کنید. به این ترتیب مشاوران ما در آرین بولتز می‌توانند بهترین پیچ متری استیل را برای خرید به شما معرفی کنند. در کنار این پیچ متری استیل قیمت متفاوتی در زمان خرید به صورت تکی و عمده دارد؛ بنابراین باید در زمان خرید، تعداد موردنیاز خود را هم مشخص کنید.

سوالات متداول

  • مهره مناسب پیچ متری استیل را از کجا بخریم؟

در زمان استفاده از پیچ متری استیل در اتصالات مختلف، نیاز است که مهره‌ای را متناسب با گرید، قطر و طول گام پیچ انتخاب کنید. شما می‌توانید خرید مهره استیل را از ما در آرین بولتز انجام دهید.

  • برای خرید پیچ متری استیل از آرین بولتز باید چه کار کنیم؟

برای خرید پیچ متری استیل از آرین بولتز تنها کافی است که با ما کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. به این ترتیب سفارش شما ثبت شده و در کوتاهترین زمان ممکن برای شما در سراسر ایران ارسال خواهد شد.

۴/۵ - (۱ امتیاز)