کاربرد أنواع پیچ و مهره استنلس استیل در صنایع مختلف

۱۰ کاربرد پیچ و مهره استیل

کاربرد پیچ و مهره استیل بسیار زیاد است؛ زیرا آن‌ها در همه اشکال و اندازه‌ها وجود دارند و هر طرح مزایای متمایز را ارائه می‌دهد. این پیچ‌ها و مهره‌ها از جنس فولاد ضدزنگ و دارای مقاومت کششی بالا هستند و در کاربردهای مختلف حیاتی در سراسر جهان استفاده می‌شوند. ما پیچ و مهره را تقریباً در تمامی وسایل مصرفی اطرافمان و صنایع بزرگ‌تر مانند آسیاب‌های بادی، نیروگاه‌های خورشیدی، نیروگاه‌های هسته‌ای، راه‌آهن، کشتی استفاده می‌کنیم. در این مقاله از آرین بولتز می‌خواهیم شما را با کاربردهای پیچ و مهره استیل در دنیای صنعت آشنا کنیم.

انواع پیچ و مهره استیل و کاربردهای آن ها

کاربرد پیچ و مهره استیل زیاد است و هرکدام عملکردهای متفاوتی دارند. در اینجا برخی از محبوب‌ترین انواع اتصالات مورد استفاده در زندگی روزمره به همراه کاربرد آن‌ها آورده شده است.

۱. کاربرد پیچ و مهره استیل شش گوش

سر شش‌ ضلعی پیچ شش گوش استیل به عنوان سطحی برای گرفتن یا پیچاندن پیچ با آچار، سوکت یا مته عمل می‌کند. طراحی منحصر به فرد آن باعث می‌شود که آچار در زوایای مختلف محکم شود. نتیجه راحتی فوق‌العاده است؛ زیرا به مکان‌های صعب‌العبوری که آچار نمی‌تواند ۳۶۰ درجه بچرخد، می‌توان به‌ راحتی برای تعمیر، نصب و غیره دسترسی داشت.

برخی از پیچ‌های شش گوش دارای رزوه‌هایی هستند که تمام طول ساقه را گسترش می‌دهند و اغلب در سوراخ‌های رزوه‌دار استفاده می‌شوند. آن‌ها قدرت چسبندگی بالایی دارند، زیرا کشش را در کل پیچ توزیع می‌کنند. بخش ضخیم‌تر و بدون رزوه یک پیچ نیمه رزوه‌ شده، استحکام فرآیند بست را فراهم می‌کند. پیچ شش گوش با رزوه جزئی نیز برای عملیاتی که به نیروی بیشتری برای نگه‌ داشتن قطعات کار در کنار هم نیاز دارند مفید هستند. کاربرد پیچ و مهره استیل شش گوش معمولا در ساختمان‌ها، خودرو، قطعات فلزی و چوبی است.

۲. کاربردهای پیچ و مهره کالسکه از جنس استنلس استیل

سر گنبدی یک پیچ کالسکه ظاهری صاف و صیقلی به آن می‌دهد. همچنین لایه‌ای از ایمنی و امنیت را اضافه می‌کند زیرا سطح حرکتی مانند پیچ استیل شش‌ گوش ندارد. پیچ و مهره‌های کالسکه پس از قرار دادن در سوراخ‌های از پیش سوراخ شده با واشر و مهره استیل شش گوش بسته می‌شوند. مهره به وسیله یک ناحیه مربعی زیر سر به قطعه کار محکم می‌شود و به شما امکان می‌دهد آن را با یک آچار یا سوکت وصل کنید. کاربرد پیچ و مهره استنلس استیل از این نوع در طیف گسترده‌ای مانند عرشه، مبلمان و مجموعه‌های بازی در فضای باز مشاهده می‌شود.

۳. کاربرد پیچ و مهره استیل انکر بولت

انکر بولت‌­ها در دو دسته برای استفاده در پایه‌های بتنی یا برای استفاده در دیوار طبقه‌ بندی می‌شوند. ال بولت‌­ها برای استفاده در بتن مرطوب در نظر گرفته شده‌اند. در حالی که بتن سخت می‌شود، پیچ در جای خود نگه داشته می‌شود. می‌توان از L-بولت­‌ها برای محکم کردن ستون عرشه به یک پد بتنی استفاده کرد. برای مقاوم‌سازی انکر بولت‌­ها در بتن موجود، از یک چسب استفاده می‌شود. هنگامی که سوراخ کردن در گل میخ دیوار امکان‌پذیر نیست، از کاربرد پیچ و مهره استیل به عنوان ضامن بهره گرفته می‌شود. برای استعلام قیمت مهره استیل سازگار با اینپیچ‌ها می‌توانید با ما تماس بگیرید.

۴. کاربرد یوبولت

U-بولت­‌ها دارای دو ساقه رزوه­ای با ظاهر گرد یا صاف هستند. U-پیچ و مهره‌های گرد برای محکم کردن لوله یا مجرا به یک سطح استفاده می‌شوند؛ در حالی که از U-پیچ‌های مربعی برای چسباندن چیزها به یک سطح، مانند یک ستون مربعی استفاده می‌شود. U-bolt در موقعیتی قرار می‌گیرد که توسط دو مهره و یک صفحه فلزی محکم شده است.

۵. کاربرد پیچ و مهره استیل چشمی

پیچ‌های چشمی دارای انتهای حلقه و انتهای رزوه‌ای برای اتصال زنجیر یا طناب به سطح چوبی، فلزی یا بتنی هستند. پیچ‌های چشمی برای استفاده در سوراخ‌های از پیش ایجادشده طراحی شده‌اند و دارای یک مهره منطبق هستند. کاربرد پیچ و مهره استیل چشمی بیشتر برای اتصال قطعات چوبی است و در بتن‌ها کاربرد چندانی ندارند.

۶. کاربرد پیچ و مهره آویز استنلس استیل

پیچ آویز به اتصالی گفته می‌شود که سر ندارد؛ اما در یک سر آن نخ‌هایی ماشین‌کاری شده که یک مهره را می‌پذیرند. رزوه‌های درشت و خودزن و نقطه‌ای در انتهای دیگر پیچ به آن اجازه می‌دهد تا در یک سوراخ از پیش ایجادشده در چوب یا مواد مشابه رانده شود. به همین دلیل کاربرد پیچ و مهره استیل آویز بیشتر برای اتصال چوب به فلز استفاده می‌شود.

۷. کاربرد پیچ و مهره‌های اسپلیت استیل

کاربرد پیچ و مهره استیل اسپلیت برای ایجاد اتصالات الکتریکی مطمئن است. آن‌ها اتصال دو سیم و همچنین اتصال کابل‌ها به پایانه‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند. پیچ‌های اسپلیت ساخته‌شده از مواد متنوع با انواع سیم کار می‌کنند. در زمان خرید پیچ استیل از نوع اسپلیت مطمئن شوید که پیچ شما برای نوع سیمی که استفاده می‌کنید درجه‌بندی‌شده باشد.

۸. کاربرد پیچ و مهره استیل بدنه

پیچ‌های بدنه اغلب در صنعت خودرو استفاده می‌شوند و از آن‌ها برای اتصال گلگیرها و سایر اجزاء به بدنه خودرو کمک گرفته می‌شود. آن‌ها یک سر شش گوش، یک ساق نخی و یک واشر دارند. پیچ استیل متری نیز یکی از پیچ‌هایی است که در صنعت خودروسازی از آن استفاده می‌شود. مزیت این پیچ این است که می‌توان آن را به هر اندازه که موردنیاز است برش داد.

۹. موارد استفاده از پیچ و مهره محور

پیچ‌های محور، چرخ ها را به ماشین‌هایی مانند چمن‌زنی و واگن متصل می‌کنند. انتهای رزوه دار ساق یک مهره قفل کننده وجود دارد؛ درحالی‌که بخش صاف نزدیک‌تر به چرخ ها اجازه می‌دهد تا بچرخند. به همین دلیل کاربرد پیچ و مهره استنلس استیل از این نوع بیشتر در صنایع حمل و نقل و ماشین‌سازی دیده می‌شود.

۱۰. کاربرد پیچ و مهره استیل مربعی

پیچ و مهره‌های مربعی، اتصال‌های چهار طرفه‌ای هستند که مقاومت بیشتری در برابر شل شدن دارند. دلیل این امر این است که سطح زیرین نسبت به پیچ و مهره‌های شش‌گوش استاندارد دارای سطح بیشتری است و در صورت سفت شدن کامل می‌تواند به طور مؤثرتری در دست بگیرد. کاربرد پیچ و مهره استیل مربعی در صنعت آب و برق، به‌عنوان پیچ و مهره کور برای مبلمان، کانال‌های ریلی و به عنوان پایه در کانال‌های فلزی اتصال‌دهنده‌های فولادی ضدزنگ است.

جمع بندی

روزانه میلیون‌ها پیچ و مهره، سازه‌های بلند و همچنین اجزای کوچک را در جای خود نگه می‌دارند. تنوع گسترده آن‌ها از نوع برنامه‌های کاربردی که استفاده از آن‌ها را می‌طلبد پدید آمده است. در این مقاله از آرین بولتز به بررسی کاربرد أنواع پیچ و مهره استنلس استیل پرداختیم. همچنین برای اینکه خرید آگاهانه‌تری داشته باشید، پیشنهاد می‌دهیم مقاله نکات مهم خرید پیچ و مهره استیل را مطالعه کنید.

سؤالات متداول

تقریباً از پیچ و مهره‌ها در تمامی وسایل الکتریکی از اجاق گاز گرفته تا تلویزیون استفاده می‌شود. همچنین آن‌ها کاربردهای زیادی در صنعت مانند خودروسازی نیز دارند.

تقریبا می‌توان گفت که پیچ و مهره‌ها انواع بی‌شماری دارند که هرکدام کاربرد و عملکرد خاص خودشان را دارند.

جنس، ابعاد و روکش استفاده‌شده بر قیمت تأثیر می‌گذارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *