جدول استاندارد پیچ و مهره استیل متریک و اینچی

جدول استاندارد پیچ و مهره استیل

جدول استاندارد پیچ و مهره استیل به شما کمک می‌کند تا در زمان خرید این محصولات، گزینه‌های مناسبی را انتخاب کنید. در این جدول، هم اطلاعاتی درباره ابعاد پیچ‌ها آورده شده و هم اینکه استانداردهای پیچ و مهره استیل معرفی شده اند. با ما در آرین بولتز همراه باشید تا جدول استاندارد پیچ و مهره میلیمتری و اینچی استیل را به شما ارائه دهیم.

چه اطلاعاتی در جدول استاندارد پیچ و مهره استیل وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید از جدول‌های استاندارد پیچ و مهره میلیمتری و اینچی استفاده کنید، نیاز است که بدانید چه اطلاعاتی در آن‌ها وجود دارند؟ این داده‌ها عبارتند از:

چه اطلاعاتی در جدول استاندارد پیچ و مهره استیل وجود دارد؟

گرید پیچ و مهره استیل

اولین نکته در زمان مطالعه جدول استاندارد، بررسی گرید پیچ و مهره استیل است. این وسایل معمول در چهار گرید ۳۰۴، ۳۱۰، ۳۱۶ و ۳۱۶ ال تولید می‌شوند که هریک استحکام، مقاومت در برابر خوردگی و کاربردهای متفاوتی دارند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت پیچ استیل ۳۱۶ بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

انواع پیچ و مهره

بسته به اینکه پیچ و مهره استیل از چه نوعی باشند، جدول استاندارد آن‌ها هم متفاوت خواهد بود؛ زیرا استانداردهای ابعادی در هریک با دیگری فرق دارد. برای مثال در جدول استاندارد پیچ و مهره استیل شش گوش، قطر گل پیچ یا قطر داخلی مهره و ضخامت آن اهمیت زیادی دارد؛ اما در پیچ آلن استیل، طول هر شاخه مهمتر است.

نوع رزوه پیچ

یکی دیگر از اطلاعات موجود در جدول استاندارد پیچ و مهره استیل مربوط به رزوه پیچ است؛ اینکه پیچ یا مهره تمام رزوه باشند یا اینکه تنها قسمتی از بدنه آن‌ها رزوه شده باشد، در تعیین استانداردهای ابعادی اهمیت دارد. اگر می‌خواهید بدانید رزوه پیچ چیست مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

ابعاد پیچ و مهره

به طور کلی ابعاد پیچ و مهره که در جدول استاندارد وجود دارند، به دو بخش سری و بدنه تقسیم می‌شوند. سری پیچ معمولا شش ضلعی، مربعی یا دایره ای است و تعداد پخ‌های مختلفی دارد. در نتیجه قطر گل پیچ و بدنه آن بسیار اهمیت دارد. از سوی دیگر ارتفاع ساقه هم مهم است و تعیین می‌کند که از این پیچ در چه مواردی می‌توان استفاده کرد. همچنین در مهره استیل هم قطر داخلی، قطر خارجی و ارتفاع مهره تاثیر دارد و رزوه‌های آن هم مشخص می‌کند که با چه نوع پیچی سازگاری دارد.

درجه یا کلاس

یکی از اطلاعات موجود در جدول استاندارد پیچ متریک مربوط به درجه ان است که استحکام کششی پیچ را مشخص کرده و تعیین می‌کند که حداکثر تنش قابل تحمل برای پیچ، قبل از شکستن چقدر است؟ در سیستم متریک، این درجه یا کلاس با استفاده از یک عدد نشان داده می‌شوند؛ هرچه این عدد بیشتر باشد، استحکام پیچ هم بالاتر خواهد رفت. البته باید بدانید که این عدد دو بخش دارد؛ قسمت اول استحکام کششی را نشان داده و قسمت دوم مربوط به قدرت تسلیم پیچ است. یعنی این پیچ یا مهره استیل تا چه زمانی می‌توانند در برابر تغییر شکل در اثر فشار مقاومت کنند.

جدول استاندارد مهره استیل متریک

مهره استیل معمولا به صورت شش گوش به فروش می‎رسد و بیشتر استانداردها هم بر اساس این ویژگی مشخص شده‌اند. در ادامه جدول استاندارد مهره استیل را به شما ارائه کرده‌ایم؛ شما می‌توانید برای خرید مهره استیل بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

اندازه مهره (میلیمتر)قطر مهره (میلیمتر)ارتفاع مهره شش گوش
۲۴۱.۶
۲.۵۵۲
۳۵.۵۲.۴
۴۷۳.۲
۵۸۴
۶۱۰۵
۷۱۱۵.۵
۸۱۳۶.۵
۱۰۱۷۸
۱۲۱۹۱۰
۱۴۲۲۱۱
۱۶۲۴۱۳
۱۸۲۷۱۵
۲۰۳۰۱۶

جدول استاندارد پیچ و مهره متریک و اینچی

بسته به اینکه از چه استانداردی در تولید پیچ و مهره استیل استفاده شده باشد، جدول استاندارد آن متفاوت خواهد بود. در ادامه نمونه‌ای از جدول استاندارد پیچ و مهره استیل متریک و اینچی را برای شما آورده ایم.

قطر اسمی پیچطول گام (میلیمتر)قطر عملکردی (میلیمتر)قطر عملکردی (اینچ)اندازه مهره
M10۱.۵۱۰۰.۳۹۳۷۱۷
M12۱.۷۵۱۲۰.۴۷۲۴۱۹
M14۲۱۴۰.۵۵۱۲۲۲
M16۲۱۶۰.۶۲۹۹۲۴
M18۲.۵۱۸۰.۷۰۸۷۲۷
M20۲.۵۲۰۰.۷۸۷۴۳۰
M22۲.۵۲۲۰.۸۶۶۱۳۲
M24۳۲۴۰.۹۴۴۹۳۶
M27۳۲۷۱.۰۶۳۴۱
M30۳.۵۳۰۱.۱۸۱۱۴۶
M33۳.۵۳۳۱.۲۹۹۲۵۰
M36۴۳۶۱.۴۱۷۳۵۵
M39۴۳۹۱.۵۳۵۴۶۰
M42۴.۵۴۲۱.۶۵۳۵۶۵
M45۴.۵۴۵۱.۷۷۱۷۷۰
M52۵۵۲۲.۰۴۷۲۸۰
M56۵.۵۵۶۲.۲۰۴۷۸۵
M60۵.۵۶۰۲.۳۶۲۲۹۰
M64۶۶۴۲.۵۱۹۷۹۵
M68۶۶۸۲.۶۷۷۲۱۰۰
M72۶۷۲۲.۸۳۴۶۱۰۵
M80۶۸۰۳.۱۴۹۶۱۱۵
M85۶۸۵۳.۳۴۶۴۱۲۰

سخن پایانی

جدول استاندارد پیچ و مهره استیل در زمان خرید این محصولات کمک زیادی به شما می‌کند و اطلاعات خوبی را درباره ابعاد و جنس آن‌ها در اختیار شما می‌گذارد. در این مقاله از آرین بولتز نمونه‌هایی از جداول استاندارد را به شما معرفی کردیم؛ اما بهتر است در زمان خرید اینترنتی پیچ و مهره استیل جدول مخصوص به محصول موردنظر خود را تهیه کنید.

سؤالات متداول

بله. بسته به نوع استاندارد، اندازه و گریدهای متفاوتی برای پیچ و مهره تعریف شده و در نتیجه جدول آن‌ها هم متفاوت خواهد بود.

برای این کار می‌توانید با ما در آرین بولتز تماس بگیرید تا فایل‌های مربوط به جداول استاندارد را برای شما ارسال کنیم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *